بهترین روش لاغری

11 آذر 1402
بهترین روش لاغری

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند، مشکل اضافه وزن و چاقی است. اضافه وزن علاوه بر این که تناسب اندام را به هم می ریزد ممکن است در بلند مدت مشکلاتی را برای زانو و کمر به وجود بیاورد. از این رو افراد دیر یا زود به این فکر می افتند که وزن خود را کنترل کرده و اضافه وزنشان را از بین ببرند. اما چه راه هایی برای کاهش وزن وجود دارد؟ ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش لاغری را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم قصد کاهش وزن را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

علت چاقی

قبل از این که به بررسی بهترین روش لاغری بپردازیم، بهتر است بدانیم علت چاقی چیست و چه موردی موجب اضافه وزن می شود؟ در حقیقت هر غذا با توجه به ماهیتی که دارد، دارای میزان مشخصی کالری است. با خوردن آن، غذا جذب بدن می شود و انرژی لازم برای انجام فعالیت های بدن تامین می شود. زمانی که بعد از دریافت کالری، برای سوزاندن آن اقدامی انجام ندهید، این کالری اضافی تبدیل به بافت چربی می شود. این اتفاق باعث می‌ شود تا چربی سازی در بدن شما به وجود بیاید و به مرور زمان اضافه وزن حاصل شود.

بهترین روش لاغری چیست؟

در این بخش قصد داریم بهترین روش لاغری را که بر اساس مصرف صحیح مواد غذایی و کنترل سوخت و ساز بدن طراحی شده است معرفی کنیم.

مصرف فراوان میوه و سبزیجات

بر اساس نظر برخی از متخصصان مصرف فراوان میوه و سبزیجات بهترین روش لاغری است زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و مصرف آن ها تا حد زیادی احساس سیری به شما داده و معده را پر می کند. علاوه بر این میوه و سبزیجات جزء مواد غذایی کم کالری هستند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند که همین مواد به سوخت و ساز بدن کمک کرده و موجب چربی سوزی می شوند.

مصرف سبزیجات برای لاغری

عدم حذف صبحانه از وعده های روزانه

یکی از تصورات نادرستی که برای لاغری وجود دارد این است که افراد گمان می کنند که اگر یکی از وعده های غذایی را حذف کنند کمک بزرگی به کاهش وزن خود کرده اند. اکثراً هم صبحانه را حذف می کنند، در حالی که این کار کاملاً غلط است. چرا که با حذف صبحانه نه تنها وزنتان کاهش پیدا نمی کند، بلکه مواد مغذی ضروری بدنتان را از دست می دهید. همچنین ممکن است در طول روز بیشتر گرسنه شوید و میل به خوردن میان وعده داشته باشید. بنابراین بهتر است صبحانه ای کامل و مقوی میل کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

نوشیدن آب فراوان

بسیاری اوقات ما فراموش می‌کنیم که نوشیدن آب، چقدر برای سلامتی و سوخت و ساز بدن لازم و ضروری است. آب یکی از نوشیدنی های شگفت انگیز است که تأثیرات مفیدی در تمامی قسمت‌ های بدن دارد. با نوشیدن بهینه آب، می ‌توانید ساده‌ ترین روش کالری سوزی را در بدن خود ایجاد کنید.

داشتن وعده های غذایی منظم

با داشتن وعده های غذایی منظم و مدیریت آن ها طبق یک چهارچوب خاص می توانید کمک بزرگی به سوخت و ساز بدن و افزایش روند چربی سوزی کنید. بر اساس تحقیقات خوردن غذا در زمان های منظم در طی روز سرعت کالری سوزی را افزایش داده و وسوسه خوردن میان وعده های غذایی را که معمولاً دارای چربی و قند هستند، کاهش می دهد. برای پیروی از بهترین روش لاغری وعده های غذایی تان را در زمان های منظم میل کنید.

داشتن وعده های غذایی منظم

خواب کافی

کم خوابی موجب می شود که انرژی کمتری برای ورزش داشته باشید و بیشتر به سراغ غذاهای ناسالم بروید که اغلب چاق کننده هستند. علاوه بر این بی خوابی موجب بروز اختلال در تعادل هورمون های مهم کاهش چربی مانند کورتیزول،گرلین و لپتین می شود و روند کاهش وزن را با مشکل مواجه می کند. بنابراین برای جلوگیری از چاقی هر شب حداقل 7 ساعت خواب باکیفیت داشته باشید.

استفاده از بشقاب کوچکتر

یکی از مواردی که شاید ساده به نظر برسد اما به عنوان بهترین روش لاغری به حساب می آید و تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن دارد این است که در بشقاب کوچکتر غذای خود را میل کنید. این کار موجب جلوگیری از پرخوری شده و به شما کمک می کند بتوانید به تدریج به خوردن وعده‌های کوچک‌ تر بدون گرسنگی عادت کنید.

انجام فعالیت های بدنی

یکی از مهم ترین عوامل چاقی ساکن بودن است. در صورتی‌ که سبک زندگی شما به واسطه‌ ی شغلی که دارید، باعث می‌ شود تا بیشتر از این‌ که تحرک داشته باشید، روی صندلی بنشینید، بهتر است زمانی را به انجام فعالیت‌ های بدنی اختصاص دهید. قطعاً سالم ‌ترین و بهترین روش لاغری ورزش کردن است.

انجام فعالیت ورزشی برای لاغری

عدم محروم کردن خود از غذای خاصی

در روند لاغری هیچ غذایی را برای خودتان ممنوع نکنید، به خصوص غذاهای مورد علاقه تان را. ممنوع کردن غذاها موجب می شود هوس بیشتری برای آن ها داشته باشید. هیچ اجباری وجود ندارد که خودتان را از غذایی محروم کنید؛ البته به شرطی که میزان مصرف کالری مجازتان را رعایت کرده و از آن فراتر نروید. از این رو در صورتی ‌که در طول یک رژیم غذایی هستید، به شکل منطقی یک روز به عنوان وعده تقلب، هر چیزی که دوست دارید را به طور کنترل شده میل کنید.

خوردن غذاهای کم چرب

برای پیروی از بهترین روش لاغری سعی کنید در وعده های خود از مواد غذایی استفاده کنید که میزان چربی کمتری داشته باشند. وجود چربی در غذا، می ‌تواند تأثیر زیادی در کالری سازی و بروز اضافه وزن داشته باشد.

کنترل میزان مصرف کربوهیدرات

حذف کامل کربوهیدرات یک راه آسان برای کاهش چربی های بدن است اما خیلی عاقلانه به نظر نمی رسد چرا که کربوهیدرات جزء گروه های غذایی مورد نیاز بدن است و فواید بسیاری از جمله تامین انرژی بدن به همراه دارد. سعی کنید هفته خود را به روزهای پرکربوهیدرات، کم کربوهیدرات و بدون کربوهیدرات تقسیم نمایید. در این شرایط تعادلی در بدن برقرار می شود که به روند کاهش وزن کمک می کند.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.