هزینه بوتاکس معده و همه عوامل وابسته به آن

16 اردیبهشت 1403
هزینه بوتاکس معده با در نظر گرفتن عوامل مختلف هزینه های مختلفی را باید پرداخت نمود

در دنیای امروز یکی از روش های جدید جراحی لاغری که نیازی به ایجاد شکاف روی بدن انسان ندارد، بوتاکس معده نام دارد. در این روش با استفاده از آندوسکپی و از طریق تزریق سم بوتولینوم که اصطلاحاً به آن بوتاکس می گویند، این کار انجام می گیرد. هزینه بوتاکس معده به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله به آن ها می پردازیم.

بوتاکس معده چیست؟

تزریق بوتاکس به معده یک روش جدید است که با این تزریق عضله های معده به صورت موقت برای ۴ الی ۶ ماه، فلج می شوند. با این تزریق به معده، هضم غذا طولانی تر شده و فرد احساس گرسنگی بسیار کمی نسبت به قبل دارد. این موضوع باعث کاهش مصرف مواد غذایی توسط فرد می شود و بعد از مدتی سبب کاهش وزن و لاغری می شود.

هزینه بوتاکس معده چگونه است؟

در این روش، هزینه بوتاکس معده بالاتر از سایر روش های عمل لاغری می باشد، البته به هیچ عنوان نمی توان بصورت دقیق این موضوع را محاسبه کرد. باید بدانید که در محاسبه هزینه بوتاکس معده عوامل متعددی دخیل هستند. در ذیل این مطلب ما بیشترین و موثر ترین موارد موثر بر این موضوع را برای شما نام می بریم و آن ها را شرح خواهیم داد.

  • شرایط معده فرد و تعداد تزریق
  • نوع برند و محاسبه قیمت آن به روز
  • مکان عمل(کلینیک یا بیمارستان)
  • منطقه جغرافیایی کلینیک یا بیمارستان
  • پزشک متخصص و دستمزد آن
  • تحت پوشش بودن این عمل توسط بیمه
  • رعایت رژیمی مناسب قبل و بعد از بوتاکس معده
هزنیه بوتاکس معده با در نظر گرفتن عوامل اساسی متفاوت خواهد بود.
هزنیه بوتاکس معده با در نظر گرفتن موضوعات مختلف متغیر خواهد بود.

شرایط معده فرد و تعداد و مقدار تزریق

یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه بوتاکس معده، شرایط معده فرد و تعداد و مقدار تزریقی که برای بیمار انجام می شود ،خواهد بود. پزشک متخصص با انجام آزمایش محل تزریق و مقدار و تعداد این تزریق را مشخص می کند. با تشخیص پزشک امکان دارد مقدار وسیع تری از معده مورد تزریق قرار بگیرد، در نتیجه این عمل دارای هزینه بیشتری خواهد بود.

به دیل مدت زمان ماندگاری محدود این تزریق معمولا این عمل باید بعد از 4 تا 6 ماه دوباره انجام بگیرد.

نوع برند و محاسبه قیمت آن به روز

این مجصول توسط کارخانه های مختلفی با میزان کیفت و مقدار و همچنین ماندگاری مختلفی تولید می شود . هر کدام از این تفاوت ها بصورت خاص بر قیمت این محصول تاثیر گذار است و هر چقدر این محصول دارای کیفیت بالاتری باشد قطعا هزینه آن بیشتر خواهد بود. باید بدانید که کیفیت عالی در روند تاثیر گذاری این عمل بر کاهش وزن شما بسیار موثر است و شما اگر هزینه بهتری کنید ارزش آن را خواهد داشت.

مکان عمل(کلینیک یا بیمارستان)

با توجه به این موضوع که شما می خواهید از چه مکانی مثل کلنیک یا کلنیک تخصصی و یا بیمارستان استفاده کنید، هزینه آن متغییر خواهد بود. قطعا استفاده از بیمارستان ها یا کیلینیک های خصوصی هزینه بالاتری را برای شما در بر خواهد داشت. قیمت تمام شده در این مکان ها بر اساس هزینه ها و خدمات جانبی که به فرد ارائه می شود محاسبه خواهد شد.

منطقه جغرافیایی کلینیک یا بیمارستان

قطعا هزینه این عمل در تهران بیشتر از سایر شهر های دیگر است. در تهران هم بستگی به منطقه ای که در آن عمل انجام می شود بدلیل تفاوت قیمت در نوع خدمات و مکان آن هزینه متفاوت است. به طور مثال می توان گفت انجام این عمل در منطقه شمال تهران به دلیل تفاوت قیمت های ملکی و اجاره بها با دیگر مناطق متفاوت است.

پزشک متخصص و دستمزد آن

پزشک متخصص
در هر عملی به هر پرشکی با توجه به تجربه و علم بالایش باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم.

در انجام این عمل هر مقدار که پزشک متبحر تر باشد و معروفیت بیشتری داشته باشد، هزینه این عمل بیشتر خواهد بود. این تزریق می تواند بوسیله جراح پلاستیک، متخصص لاپاراسکوپی، جراح عمومی و پزشک متخصص داخلی گوارش انجام شود، بنابراین هزینه و مبلغ آن متفاوت خواهد بود. دقت داشته باشید که شما می توانید هزینه کمتری برای این عمل بپردازید و از افراد غیر متخصص تری استفاده کنید اما باید بدانید که امکان زیادی وجود دارد که دچار عوارض جانبی شدیدی شوید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما از زمان تصمیم به انجام تا انجام این عمل از پزشک متخصص کمک بگیرید. داشتن عملی راحت با نتایج عالی با استفاده از پزشک متخصص با داشتن هزینه زیاد بهتر از داشتن یک عمل با عوارض جانبی دردناک و خطرناک است.

تحت پوشش بودن این عمل توسط بیمه

این عمل که جزء عمل های زیبایی محسوب می شود، پس هیچ کدام از بیمه گذاران این عمل را تحت پوشش بیمه قرار نمی دهند و هزینه آن تمام و کمال بصورت شخصی بر عهده فرد می باشد.

رعایت رژیمی مناسب قبل و بعد از بوتاکس معده

یکی از اصلی ترین مواردی که نوعی هزینه جانبی بحساب می آید و در هزینه بوتاکس معده تاثیر گذار خواهد بود، رعایت رژیمی مناسب قبل و بعد از بوتاکس می باشد.به عنوان مثال باید غذاهای کم کالری بعد از بوتاکس مصرف کنید.به یاد داشته باشید باید میزان کالری غذاهایی که مصرف می کنید مناسب شما باشد.توضیحات بیشتر را در جلسه ای که با دکتر مربوطه برقرار خواهید کرد، با جزئیات بیشتری مطرح خواهد شد.

برای عمل بوتاکس معده چقدر زمان نیاز است؟

از آنجایی که این عمل یک عمل غیر تهاجمی و عموما بدون نیاز به بیهوشی می باشد که توسط آندوسکپی انجام می گیرد، در مدت زمان 25 الی 30 دقیقه انجام خواهد شد. بعد از این عمل تنها برای 2 الی 3 ساعت حال عمومی بیمار تحت نظر گرفته خواهد شد و با مساعد بودن حال فرد و بعد از تشخیص پزشک متخصص مرخص خواهد شد.

مزایای تزریق بوتاکس به معده

این عمل دارای مزیت هایی است که در ذیل خلاصه ای از آن را برای شما بازگو می کنیم.

مزایای بوتاکس معده
می توانید در مدت بسیار کمی متوجه تغییرات شوید.
  • مقدار کاهش وزن در مدت زمان کم در این روش زیاد است.
  • مدت زمان این عمل جراحی معمولا بسیار کوتاه است زیرا این یک عمل تهاجمی نیست و در حدود 25 دقیقه زمان نیاز دارد.
  • بعد از عمل بر روی بدن شما اثر جراحی و زخم باقی نمی ماند زیرا همانطور که گفته شد این عمل، یک عمل غیر تهاجمی است.
  • این روش در گروه ایمن روش های لاغری قرار می گیرد.
  • تنها با گذشت سه روز فرد سریعا متوجه اشتهای کم خود می شود.اگر محاسبه کالری دریافتی را قبل از بوتاکس و بعد از آن را باهم مقایسه کند متوجه تفاوت خواهد شد.

سخن آخر

به یاد داشته باشید حتما قبل از انجام بوتاکس معده ابتدا با متخصص مربوطه صحبت کنید.متخصص در ابتدا شما را به یک دکتر تغذیه خوب معرفی خواهد کرد، وی به شما روش یا رژیمی را پیشنهاد خواهد کرد که شاید بهترین روش لاغری برای شما باشد .امیدواریم شخص مراجعه کننده با رعایت آن در کوتاه ترین زمان ممکن به وزن دلخواه برسد.عمل بوتاکس معده برای لاغری و کاهش وزن عمل جدیدی  می باشد. در این عمل شما بسته به نوع مواردی که می خواهید شرایط بهتری را برای خود و تاثیر گذاری درمان ایجاد کنید باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید. توصیه ما به شما این است برای بهترین نتیجه سعی کنید از بهترین ها برای داشتن عملی خوب و تاثیر گذار استفاده کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.