رژیم لاغری کره ای چیست؟ این رژیم شامل چه مواد غذایی می شود؟

30 دی 1402
رژیم لاغری کره ای

به دلیل تاریخ طولانی کشاورزی کشور کره، این کشور دارای فرهنگ غذایی خاص و منحصر به فردی می باشد. این کشور دارای غذاهایی مثل باب ( برنج پخته شده)، کوک (غذایی با آب و گوشت)، کیمچی و پانچان (غذای جانبی) می باشد. از رژیم کره ای می توان به عنوان یک رژیم لاغری نام برد. زیرا بر پایه برنج و سبزی می باشد. این رژیم علاوه بر کاهش وزن در سلامت بدن نیز تاثیر دارد. در رژیم لاغری کره ای برای حفظ ارزش غذاها روش هایی مثل تخمیر کردن، بلانچ کردن و جوشاندن را جایگزین سرخ کردن و پخت و پز می کنند.

منظور از رژیم لاغری کره ای چیست؟

رژیم لاغری کره ای برگرفته از برنامه غذایی سنتی کره ای می باشد. این رژیم اخیرا در بین مردم جهان و غربی ها محبوبیت زیادی پیدا کرده و یک رژیم تاثیر گذار در لاغری و تناسب اندام به شمار می آید. همچنین این رژیم باعث بالا رفتن طول عمر و پاکسازی پوست می گردد. در این رژیم استفاده از غذاهای شیرین و چرب مجاز نمی باشد و شما باید از مواد غذایی تازه و فرآوری نشده استفاده کنید.

ویژگی های بارز رژیم لاغری کره ای

مصرف سبزیجات در رژیم کره ای

استفاده از غذاهای تخمیر شده یکی از ویژگی های این رژیم است.

برای غنی سازی طعم غذا با استفاده از میکرو ارگانیسم، از فناوری تخمیر استفاده می شود که در تاریخ کشاورزی کره برای از بین بردن فساد میکروب ها از آن استفاده می کردند. کیمچی از جمله مواد غذایی تخمیر شده کره ای می باشد که برای باکتری های مضر، بسیار مفید می باشد.

در این رژیم سبزیجات به مقدار زیاد مصرف می شود.

به دلیل محیط کشاورزی خوب در کشور کره، اکثر غذا های کره ای شامل مقادیر بالایی از سبزیجات می باشند. در این رژیم از محصولاتی مانند خیار، کاهو، هویج، فلفل استفاده می شود که اکثرا به صورت خام مصرف می شوند و برای طعم دار کردن آن ها از سرکه، کانجان، گوچوجان استفاده می شود و در روی آن ها دانه های کنجد می ریزند. کلم و اسفناج در برنامه های غذایی کره ای زیاد مصرف می شوند و به صورت بلانچ با ادویه های سنتی کره ای طعم دار می شوند.

در این رژیم از حبوبات و ماهی زیاد استفاده می شود و مصرف گوشت قرمز در این رژیم بسیار کم است.

در رژیم کره ای از حبوباتی مثل لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، ماش، گردو ، بادام زمینی و آجیل بسیار استفاده می شود. زیرا مردم کره علاقه زیادی به این مواد غذایی دارند. مردم کره برای مصرف ماهی اکثرا آن را کباب می کنند یا با سس می جوشانند. منبع اصلی دریافت پروتئین آن ها گوشت مرغ و قرقاول می باشد. زیرا گوشت گاو و گوسفند در کره کمیاب است.

یک بشقاب غذایی مناسب در رژیم لاغری کره ای

در این رژیم، گیاهان دارویی مثل سیر، زنجبیل، پیاز سبز و فلفل قرمز زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از تفاوت های غذای کره با غذای چین و ژاپن در استفاده از نوعی سس می باشد که شامل سیر، پیاز، زنجبیل و فلفل قرمز می باشد.

رژیم لاغری کره ای شامل کدام مواد غذایی می باشد؟

رژیم کره ای شامل باسپینگ، کوک و بانچان می باشد. در هر وعده غذایی رژیم غذایی کره ای کیمچی مصرف می گردد. این رژیم بر مصرف زیاد سبزیجات و مصرف متوسط حبوبات و ماهی و مصرف کم گوشت قرمز تاکید دارد.

بانچان یک غذای کره ای می باشد و با محصولات تخمیر شده سویا که جانگ نام دارد و روغن کنجد و پریلا و گیاهان دارویی طمعم دار می شود. کره کشوری است که فرهنگ غذایی مخصوص و متفاوت از چین و ژاپن دارد و توانسته آن را در سرتاسر جهان گسترش دهد.

در این رژیم توصیه می گردد از مصرف گندم، لبنیات، چربی اضافی و قندهای اضافی و تصفیه شده خودداری کنید. این برنامه غذایی بیشتر شامل غذاهای سنتی کره ای می باشد.

بانچان کره ای

مزایای رژیم لاغری کره ای چه می باشد؟

برنامه غذایی کره ای به خاطر تنوع مواد و شیوه های پخت و پز، باعث افزایش میانگین امید به زندگی شده است. استفاده از غذاهای محبوب کره ای مثل تانگ، کیمچی و کوک که پر نمک می باشند در کره استفاده می شوند. اگر چه مصرف بیش از حد نمک، هشداری برای عارضه سی وی دی محسوب می شود و این قضیه پارادوکسی در رژیم غذایی کره ای محسوب می شود.

امروزه در سرتاسر جهان مشکلات و معضلات لاغری و رژیم های کاهش وزن دیده می شود اما در رژیم لاغری کره ای به دلیل مصرف سبزیجات چاشنی دار و غذاهای تخمیر شده این مشکل به چشم نمی خورد.

یکی از رژیم هایی کره ای، رژیم کی – پاپ می باشد که علاوه بر بهبود سلامتی از بروز بیمارهای قلبی و دیابت نوع 2 جلوگیری می کند. در این رژیم، غذاهای چرب و فرآوری شده ممنوع هستند؛ همچنین لبنیات در این رژیم منع شده که این امر از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

اصول و برنامه رژیم لاغری کره ای چیست؟

لاغری و تناسب اندام و داشتن پوست، موی زیبا و ظاهری جوان و سالم، نتیجه استفاده از غذاهای تخمیری، دورچین ها، غذاهای دریایی و سبزیجات و حذف غذاهای سرخ کرده، گوشت قرمز، چربی و شیرینی جات می باشد. به طور کلی در رژیم کره ای کیک، سیب زمینی و انواع نان حذف می شوند. منبع اصلی کربوهیدرات در این رژیم برنج، نودل و رامن هستند.

رژیم غذایی کره ای

در این رژیم برای سرخ کردن مواد غذایی، معمولا از روغن کنجد استفاده می شود. این رژیم علاوه بر اصلاح مواد غذایی مصرفی، در کنار خود به فعالیت بدنی که باعث صاف شدن شکم، باریک شدن پاها و کمر می شود نیز تاکید می کند. این رژیم بر مصرف دمنوش های گیاهی، چای سبز، غذاهای دریایی و سبزیجات تاکید می ورزد. در نتیجه این امر موجب کاهش قند خون، کلسترول بد خون و فشار خون می شود.

کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده این رژیم، رژیم بسیار مفیدی می باشد که امروزه طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. اما بهتر است برای گرفتن این رژیم نزد یک متخصص و کارشناس تغذیه بروید. این رژیم را بر اساس وزن و سلامتی جسمانی خود تنظیم کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.