رژیم لاغری سه روزه به همراه برنامه غذایی مشخص سه روزه

23 مهر 1402
رژیم لاغری سه روزه

هنگامی که حرف از کاهش وزن به میان می آید، اطمینان داریم که تعهد و انگیزه کافی برای انجام آن را دارید. اما اگر کمبود زمان شما را از این کار باز می دارد و اگر به دنبال فوری ترین راه برای لاغری هستید، می توانید فقط در چند روز به کاهش وزن مورد نظر دست پیدا کنید. رژیم لاغری سه روزه یک برنامه تغذیه ای کوتاه‌ مدت یا به اصطلاح دیگر برنامه پاک ‌سازی می باشد که به افراد، وعده کاهش وزن چشمگیری را فقط در سه روز می ‌دهد.

برنامه‌ های غذایی با نتایج سریع به طور معمول شامل محدودیت های سخت کالری و حذف بعضی از دسته های غذایی چون چربی‌ ها و کربوهیدرات ها هستند. هدف این برنامه ‌ها کاهش شدید کالری دریافتی بدن و مجبور کردن بدن به سوزاندن چربی ‌های انباشته شده به منظور تامین انرژی و در نهایت کاهش وزن سریع می باشد.

نکات قابل توجه درباره رژیم های لاغری سریع و فوری

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برنامه ‌ها و راه های کاهش وزن فوری، به خصوص برنامه ‌هایی که مدعی نتایج چشمگیری در طول چند روز هستند، می ‌توانند به صورت نهفته برای سلامتی ضرر داشته باشند. محدود کردن سفت و سخت کالری دریافتی می ‌تواند سبب سوء تغذیه، دهیدراته شدن بدن و عدم تعادل الکترولیت شود. همچنین کاهش وزن خیلی فوری می‌ تواند سبب از دست ‌دادن توده های عضلانی و کاهش سرعت سوخت و ساز شود.

گرچه امکان دارد برای شما وسوسه ایجاد کند تا یک رژیم لاغری فوری برای لاغری را امتحان کنید، اما باید بدانید بسیار مهم تر است که تغییرات بلند ‌مدت و پایدار در برنامه غذایی و لایف استایل خود را ترجیح بدهید. رژیم لاغری سه روزه شامل یک برنامه تغذیه ای متعادل می باشد که تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن و هیدراتاسیون کافی را فراهم خواهد کرد. مشاوره با یک متخصص تغذیه ثبت شده نیز می‌تواند در شکل گیری یک برنامه کاهش وزن مطمئن و مؤثر که متناسب با اهداف فردی باشد کمک ویژه ای کند.

برنامه ریزی رژیم لاغری

مزایای کاهش وزن فوری

می بایست به این نکته توجه کرد که کاهش وزن فوری به طور معمول با خطراتی برای سلامتی همراه است و به همین علت فواید آن نسبت به خطرات کم تر خواهد بود. با این‌ وجود، اگر کاهش وزن به شیوه های صحیح و متعادل انجام گردد، می‌ تواند سبب موارد ذکر شده شود:

  • بالا رفتن سطح انرژی و کاهش بی حالی: مسلما با کاهش وزن مناسب و بیشتر شدن فعالیت ‌های ورزشی، سطح انرژی بدن دچار افزایش شده و سبب کاهش خستگی خواهد شد.
  • بهبود کیفیت خواب و کاهش بی ‌خوابی: قطعا با کاهش وزن مطلوب، احتمال بروز مشکلاتی چون بی ‌خوابی کاهش خواهد یافت و خواب با کیفیت تری خواهید داشت.
  • تنظیم سطح قند خون: کاهش وزن صحیح می ‌تواند سبب بهبود سطح قند خون شود و به کنترل بیماری‌ هایی همچون دیابت کمک ویژه ای کند.
  • کاهش خطر بروز بیماری‌ های قلبی: یکی از عوامل خطرزا برای بروز بیماری ‌های قلبی و عروقی افزایش وزن می باشد، در نتیجه کاهش وزن می‌تواند سبب کاهش این خطر شود.

شما می توانید خیلی ساده و راحت با رژیم لاغری سه روزه برای لاغری سریع، چند سایز به کاهش وزنتان کمک کنید. با این‌ وجود می بایست توجه داشته باشید که کاهش سریع وزن بدون نظارت پزشک متخصص با خطرات جدی برای سلامتی مواجه خواهد شد و امکان دارد سبب پایین آمدن سطح انرژی، کاهش عملکرد بدن، بروز بسیاری از بیماری ‌ها و حتی مرگ ناگهانی شود. به همین علت می بایست از شیوه های صحیح و منظم برای لاغری استفاده کرد و بهتر است در تمامی مراحل کاهش وزن پزشک متخصص خود را در جریان بگذارید و از او مشورت بگیرید.

🔹 بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه

چگونگی لاغری سریع در سه روز

  • تغییرات طبیعی در برنامه غذایی
  • رژیم غذایی سه روزه
  • روتین فعالیت های ورزش
  • تمرینات قدرتی و هیت
  • کاهش چشمگیر مصرف نمک
  • هیدراته نگه ‌داشتن بدن
  • استراحت کافی
  • کاهش سطح کورتیزول
برنامه غذایی رژیم سه روزه ارتشی

 5 نکته طلایی برای لاغری فوری و موفقیت ‌آمیز

  • از یک برنامه غذایی متعادل حاوی پروتئین، چربی ‌های سالم، کربوهیدرات ‌های پیچیده و سبزیجات پیروی کنید. مصرف میزان توصیه شده پروتئین به منظور حفظ توده عضلانی در طی کاهش وزن ضروری می باشد.
  • به منظور کاهش کالری دریافتی در طی روز صبحانه ای با پروتئین بالا میل کنید.
  • پروتئین  یکی از مهم ‌ترین مواد غذایی برای لاغری است، افزایش مصرف پروتئین برای لاغری و کاهش وزن بسیار مهم است؛ چرا که به شما احساس سیری زود هنگام می دهد و گرسنگی را کاهش می ‌دهد.
  • تمرینات قدرتی همچون وزنه ‌برداری را در برنامه روزمره خود بگنجانید تا به افزایش توده عضلانی و تجزیه بافت چربی کمک کنید که می ‌تواند سبب کاهش وزن فوری شود.
  • آب بسیار بنوشید و از نوشیدنی ‌های مصنوعی و شیرین شده و پرکالری اجتناب کنید.

نمونه رژیم لاغری سه روزه

روزروز اولروز دومروز سوم
صبحانه1 فنجان قهوه یا چای سیاه تلخ+ 1 تکه نان تست، ترجیحا گندم کامل+2 قاشق غذاخوری کره بادام ‌زمینی+ نصف گریپ ‌فروت1 تخم ‌مرغ پخته شده (طبخ به صورت سلیقه ای)+ 1 تکه نان تست، ترجیحا گندم کامل+ نصف موز1 عدد سیب کوچک+ 1 ورقه پنیر چدار+ 20 گرم چیپس سیب ‌زمینی شیرین پخته شده
نهار1 فنجان قهوه یا چای سیاه تلخ+ 1 تکه نان تست، ترجیحا گندم کامل+ نصف قوطی تن‌ ماهی1 عدد تخم ‌مرغ آب پز+ 1 فنجان پنیر بدون نمک و چربی+ 20 گرم چیپس سیب ‌زمینی شیرین پخته شده1 تخم ‌مرغ پخته شده (طبخ به صورت سلیقه ای)+ 1 تکه نان تست ترجیحا گندم کامل
شام85 گرم از هر گوشت+ 1 فنجان لوبیا سبز، بخارپز یا خام+ نصف موز+ 1 عدد سیب کوچک+ 1 فنجان بستنی وانیلی برای دسرسوسیس ۲ عدد+ 1 فنجان بروکلی+ نصف فنجان هویج+ نصف موز+ نصف فنجان بستنی وانیلی برای دسر1 فنجان تن ‌ماهی+ نصف موز+ 1 فنجان بستنی وانیلی برای دسر

لاغری سریع در سه روز با فعالیت های ورزشی

کاهش وزن فوری در سه روز با فعالیت های ورزشی امکان ‌پذیر نمی باشد و برای داشتن وزن ایده آل و مناسب می بایست بر برنامه غذایی و فعالیت های ورزشی منظم برای طولانی مدت تمرکز کرد. با این‌ وجود، با انجام فعالیت هایی همچون کاردیو، تمرینات وزنه ای و HIIT می توان به لاغری سریع کمک کرد.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.